Udane Targi LOOK i beautyVISION w Poznaniu!

Aktualności

Pokazy znanych artystów z branży beauty na dwóch scenach, szkolenia i konferencje dla profesjonalistów oraz liczne premiery i nowości fryzjersko-kosmetyczne! Bogata oferta Targów LOOK i beautyVISION, które odbyły się w dniach 15-16 kwietnia w Poznaniu, cieszyła się ogromną popularnością wśród tłumnie przybyłych zwiedzających.

Oferta wystawiennicza tegorocznych targów LOOK i beautyVISION pokazała, że jest to wydarzenie skierowane przede wszystkim do profesjonalistów – fryzjerów, barberów, stylistów, kosmetyczek czy kosmetologów, ale osoby zainteresowane branżą hobbystycznie również mogą znaleźć coś dla siebie oraz odkryć aktualne trendy i nowości kosmetyczno-fryzjerskie.

Gwiazdorska obsada

Tegoroczna edycja targów LOOK i beautyVISION przyciągnęła wielu fanów fryzjerstwa i kosmetyki. To, co wyróżniało tę edycję, to wiele znanych branżowych autorytetów, m.in. Richie Finney – Captain Fawcett, Jay Mahmood, Piotr Don Papa Staszewski, Adam Szulc, Dobrawa Piękos-Szymańska, Agnieszka Kwiatkowska, Andrzej Matracki, Iwona Ostrowska, Izabela Bogucka, Beata Korczyńska czy Magdalena Gemska. Scena w Alei Lipowej oraz Scena Barberska przez dwa dni nieprzerwanie przyciągały tłumy zafascynowanych pokazami widzów.

Barberzy zaprezentowali prawdziwy kunszt męskiego fryzjerstwa przeprowadzając strzyżenia na żywo oraz dając praktyczne wskazówki udoskonalające warsztat fryzjera. Pokazy na Scenie w Alei Lipowej były wyjątkową mieszanką fryzjerstwa i kosmetologii. Na scenie królowało nie tylko nowoczesnego strzyżenie i modelowanie fryzur, ale także pokazy najnowszych trendów w makijażu i stylizacji paznokci. Zwieńczeniem pierwszego dnia targów był Wieczór Branżowy, którego Gościem Specjalnym był Piotr Kupicha i zespół Feel. Po raz pierwszy w ramach takiego spotkania wystawcy mogli integrować się z targowymi gośćmi w klimatycznym otoczeniu Alei Lipowej, która zielenią drzew, wyjątkową aranżacją i grą świateł wprowadziła znakomitą atmosferę na cały wieczór.

Fryzjerskie starcia

W trakcie targów fryzjerskich LOOK odbyła kolejna edycja Konkursu Sztuki Fryzjerskiej KREATOR, który co roku daje szansę na rozwinięcie skrzydeł fryzjerskiej fantazji kolejnym uczestnikom. Pierwszego dnia targów na Scenie w Alei Lipowej ogłoszono zwyciężczynie kilku konkurencji: ART & HAIR (temat: LE CABARET), KIDS CRAZY HAIR (temat: LOKI i LOCZKI) oraz BEAUTY live!, podczas której zadaniem uczestnika jest metamorfoza nieznanej modelki – dobór fryzury i koloryzacji włosów, a także makijażu dopasowanych zarówno do jej urody, jak i upodobań. Zwyciężczyni konkurencji BEAUTY live! dokonała spektakularnej przemiany wizerunku swojej modelki. Największą liczbę punktów we wszystkich kategoriach otrzymała Magdalena Dobosz, która wygrała konkurencję ART & HAIR i otrzymała Nagrodę Prezesa MTP w wysokości 5000 zł. Poziom konkursu KREATOR był bardzo wysoki, co poskutkowało dodatkowymi wyróżnieniami przyznanymi przez Jury Konkursowe.

Kolejny raz w Poznaniu odbyły się również Mistrzostwa Polski we Fryzjerstwie, Barberingu i Przedłużaniu Włosów, podczas którego uczestnicy walczyli o tytuł Mistrza Polski, mierząc się w kilku konkurencjach fryzjerskich. Ponownie odbyła się także konferencja dla nauczycieli fryzjerstwa, podczas której pedagodzy mogli dowiedzieć się o aktualnych wytycznych dotyczących zawodu fryzjera oraz poznać nowy podręcznik do nauki zawodu.

Kosmetyczne strefy

Targi kosmetyczne beautyVISION były w tym roku wypełnione różnorodnymi. Trwające trzy dni Mistrzostwa Nails Olympic International przyciągnęły tłumy stylistek paznokci, które walczyły o mistrzostwo w kilku kategoriach tematycznych. Wręczenie nagród odbyło się 16 kwietnia na Scenie w Alei Lipowej.

W niedzielę specjaliści spotkali się na XIV Kongresie Podologicznym, który - jak co roku - zagościł na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Tematem przewodnim Kongresu były urazy i choroby ogólnoustrojowe oraz ich wpływ na stan stóp. W trakcie wydarzenie wielu ekspertów i uznanych lekarzy podzieliło się swoją wiedzą z uczestnikami.

Ponadto odbyły się Mistrzostwa Polski w Makijażu Profesjonalnym, Stylizacji, Modelowaniu i Koloryzacji Brwi, podczas których w kilku kategoriach zmierzyły się kosmetyczki z całego kraju walcząc o tytuł Mistrza Polski.

Dodatkowa wiedza

W strefie Speaker’s Corner zlokalizowanej w pawilonie 8A gościło wielu ekspertów, którzy dzielili się z gośćmi targowymi swoją wiedzą. Wśród poruszanych tematów były m.in. najnowsze metody depilacji, stylizacja rzęs, innowacyjne zabiegi kosmetyczne czy zarządzanie mediami społecznościowymi w salonach fryzjerskich i kosmetycznych. Wystawcy Targów LOOK i beautyVISION zaplanowali także liczne dodatkowe szkolenia oraz pokazy na swoich stoiskach, co pozwoliło targowym gościom jeszcze lepiej poznać prezentowane nowości produktowe i usługowe.

Różnorodne atrakcje

Projekt Metamorfozy po raz kolejny okazał się wielkim sukcesem. Wiele kobiet przeszło niezwykłą przemianę podczas dwóch dni trwania targowej akcji. Osoby biorące udział w Metamorfozach mogły liczyć zarówno na wyjątkowy makijaż, jak i dobranie odpowiedniej fryzury oraz krótką sesję zdjęciową przed i po metamorfozie. Fundacja InSpire, w ramach projektu #Young_In_Spire odwiedziła projekt Metamorfozy z grupą dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych, gdzie mogły one nie tylko skorzystać z przemian wizerunku, ale także zainspirować się nowo poznanymi ekspertkami i przyjrzeć wykonywanym przez nie zawodom.

Podobnie II Europejska Wystawa Sprzętu do Golenia cieszyła się dużą popularnością. Na jej ekspozycji targowi goście mogli zobaczyć jak na przestrzeni ostatnich stuleci ewoluował sprzęt do tradycyjnego golenia, a także jak wielki wpływ na różne dziedziny życia ma męskie golenie.

Wyjątkowa aranżacja Alei Lipowej oraz pastelowa, kobieca ścianka fotograficzna przyciągnęły tłumy osób chętnych do wspólnych pamiątkowych zdjęć. Odwiedziny na Targach LOOK i beautyVISION uwieczniło w tym miejscu wielu zwiedzających!

Znane marki na wyciągnięcie ręki

Wystawcy na swoich stoiskach zaprezentowali wiele nowości i premier produktowych. Zwiedzający mieli okazje zobaczyć i przetestować wiele profesjonalnych kosmetyków do włosów, paznokci czy pielęgnacji twarzy i ciała. Wielu wystawców przeprowadzało także na swoich stoiskach pokazy sprzętu kosmetycznego. Ponadto wydzielona Strefa EKO oferowała naturalne, ekologiczne, wegańskie i nietestowane na zwierzętach kosmetyki profesjonalne.

Złote Medale Grupy MTP

W tym roku Sąd konkursowy Złotym Medalem Grupy MTP nagrodził trzy wyjątkowe produkty wyróżniające się na rynku jakością i innowacyjnością. Wśród nich znalazł się EXPERT LASHES Szampon w piance do mycia twarzy i rzęs (Laboratorium Kosmetyków Naturalnych FARMONA Sp. z o.o.) - bezzapachowy produkt, który ma delikatną i lekką konsystencję dzięki czemu nie podrażnia i może być stosowany nawet do najbardziej delikatnej skóry. Nagrodzono również Linię BABILON - zabiegi Babilon Inteligent i Babilon Laminex (M&W DYSTRYBUCJA Waldemar Gemski, SHEis BEAUTY INTERNATIONAL SRL) poświęconą pielęgnacji włosów łączącą oczyszczanie, opiekę, stylizację i odbudowę.  Trzecim wyróżnionym produktem jest - Zestaw Rewitalizujący SQT Biomicroneedling (BEAUTY Barbara Lutnik, Hunan Sunshine Biotech Co.), który zapewnia głęboką rewitalizację skóry, poprawę jest struktury, eliminację przebarwień i niedoskonałości czy zmarszczek dając długotrwałe efekty. Nagrody zostały wręczone pierwszego dnia targów, 15 kwietnia, podczas uroczystej gali na scenie w Alei Lipowej.

Do zobaczenia za rok

–  Targi LOOK i beautyVISION to idealne miejsce dla wszystkich osób, którym bliska jest branża beauty – zarówno dla tych, które są z nią związane zawodowo, ale również pasjonatów piękna i pielęgnacji. Tegoroczna edycja była bogata w różnorodne, widowiskowe pokazy fryzjersko-kosmetyczne na dwóch dużych scenach. Cieszymy się, że po raz kolejny mogliśmy przygotować bogaty program merytoryczny, a także wraz z wystawcami przeprowadzić liczne szkolenia i warsztaty. Udało nam się pokazać, że Targi LOOK i beautyVISION to nie tylko miejsce spotkań biznesowych, ale także przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy profesjonalistami z branży beauty. Widok uśmiechniętych twarzy targowych gości oraz pozytywna energia towarzysząca naszemu wydarzeniu w Poznaniu inspiruje nas do dalszych działań. Już dziś możemy obiecać, że przyszłoroczna edycja targów będzie jeszcze bardziej wyjątkowa i nasycona ofertą dla profesjonalnych odwiedzjących – podsumowuje dyrektor Targów LOOK i beautyVISION, Barbara Vogt.
 


Galeria zdjęć i film podsumowujący Targi LOOK i beautyVISION 2023 dostępny na stronach internetowych:

https://look.mtp.pl/, https://targifryzjerskie.pl/pl

https://beautyvision.mtp.pl/

Przypisy